Nyhedsbrev marts

Ny bestyrelse. Efter en rolig generalforsamling har vi nu fået et par nye ansigter i bestyrelsen. Ny næstformand er Jørgen Bækkeskov Andersen og ny økonomiudvalgsformand er Jesper Christiansen.

Med den nye sammensætning er hovedparten af bestyrelsen relateret til ungdomsafdelingen og vi vil derfor gerne opfordre andre i klubben til at tage del i det frivillige arbejde, herunder det ikke uvæsentlige antal motionsmedlemmer. På klubbens hjemmeside og i klubben vi i kunne finde den nye organisation vi er på vej over i, der er rigtigt mange poster der skal besættes og uanset tid og evner er der plads til alle i diverse udvalg og arbejdsgrupper.

Nyt træningsudstyr; Klubben har fået 10.000 kroner fra Danske bank, hvilket er blevet brugt som delbetaling for 5 nye romaskiner. Derudover er der kommet lidt forskelligt udstyr i form af måtter, Kettlebells, håndvægte og andet motionsudstyr.

Vi har i løbet af vinteren desuden fået en brugt dobbeltfirer fra Tyskland, ligesom der er en ny dobbeltfirer på vej hjem fra Kina, sponseret af Norva24.

Standerhejsning; Igen i år starter vi tidligt på sæsonen. Vandet er stadig koldt og vi skal derfor huske at kigge på det nye ro-reglement igennem inden vi tager på vandet. Vi holder standerhejsningen lørdag d. 25 marts, hvor vi også vil præsentere den nye følgebåd. Modsat tidligere ligger standerhejsningen om eftermiddagen og aftenspisning er arrangeret af ungdomsafdelingen til en pris på 50 kroner pr. person.

Lær at ro; Igennem vinteren har vi fået en del spørgsmål til roning, herunder hvordan man lærer at ro og ikke mindst hvordan man bliver frigivet til at ro. Det har arrangeret således at man kan komme på havnen hver onsdag kl. 18, hvor der vil være instruktion. Derudover vil vi arrangere en ro-weekend d. 20-21 maj, hvor intentionen er at man kan få et komplet ro-forløb og ende med at at blive frigivet til roning om søndagen. Husk at svømmekravet er 300 meter, ligesom enkelte kan have brug for lidt mere tid i bådene inden frigivelse. Der vil være mulighed for at prøve hele rækken af både og vi håber at du som medlem kan finde en bådtype der passer til ambitionsniveauet og humøret. Klubben vil fremadrettet satse på flere typer af både, spændende fra den rå kystroning i bølger til kaproning i scullerne. Vi har en stærk ungdomsafdeling der rydder præmiepodierne, det skal vi også til på seniorsiden. Kom ned og prøv enten i maj eller en af onsdagene.

Stevns Jernmand 2017; En af måderne vi lykkes med at holde et ekstremt lavt kontingentniveau er de sideløbende indtægter. Et af de steder vi får midler fra er Stevns Jernmand, hvor vi forventer at skulle stille med en større flok. Vi forventer at skulle finde ca. 50 m/k, hvorfor i allerede nu gerne må reservere d. 25 juni. I år er tanken at annoncere de forskellige poster i god tid, så vi kan sætte holdene lidt tidligere.

Danmarks stærkeste klasse; Roklubben Stevns gentager succesen og lader en masse skoleelever fra 6 og 7 klasserne på Stevns deltage i ro konkurrencen ”Danmarks stærkeste klasse”. Det giver et par dages ekstraordinær aktivitet i klubben, hvor der vil være tryk på motionslokalet. Vi håber at finde et par kommende roere blandt skoleeleverne og håber klubbens medlemmer tager godt imod klasserne.

Kommunikation.

Vi kommer fremadrettet til at bruge Facebook en del mere og med god erfaring fra ungdomsafdelingen kobler vi undergrupper på de sociale medier så vi hutigere kan kommunikere internt. Herunder et par af grupperne på Facebook. Kobl dig hellere på en gruppe for meget, så du ikke glipper vigtig info.

Roklubben Stevns – ungdomsroerne

Roklubben Stevns – aktive roere.

Crossgym - Roklubben

Vi ses i Stevns bedste klub.

Bestyrelsen.