Nyhedsmail maj 2017

Foråret lader vente på sig men dette til trods er der fuld gang i aktiviteterne.

Udendørssæsonen har allerede kastet en pokal fra Lübecker regattaen, hvilket tegner lyst for kaproningsafdelingen.

Årets store fokusområde er seniorroning og netop den satsning vil vi understøtte med en ro-weekend 20-21 maj, hvor man kan blive frigivet (efter evne) og derefter vælge sig ind på netop den bådtype der passer bedst til fysik og ambitioner. Tilmelding i klubben eller på klubbens almindelige mail. Kurset er indeholdt i kontingentet, dog med egenbetaling for evt. aftenforplejning lørdag. Kravet er blot at du skal kunne svømme 300 meter og du medbringer godt humør??

Vi har investeret en hel del midler i både og kan derfor tilbyde roning, næsten uanset vejrlig. Vi har en solid morgenroergruppe, der flere gange om ugen tager ture i de smukke træbåde og her er der stadig plads til flere aktive seniorer. Kaproningen er i skrivende stund primært centreret omkring ungdommen, men en voksende forældregruppe er også begyndt at ro, hvilket har resulteret i indkøbet af en 8´er, hvor ambitionen er at kunne sætte en senior dame- og herrebåd fra næste år. Kontaktperson på både herre og dameprojektet er Birgitte Thrane Christiansen som kan kontaktes via roklubbenstevns@roklubbenstevns.dk eller i forbindelse med ungdomstræning tirsdag-torsdag kl. 1730 eller søndag kl. 1000. Foruden 8´eren har vi stort set alle andre kaproningsbåde og der kan åbnes for mindre bådtyper, hvis interessen er til stede.

Coastalroningen har også fået fat i vores klub. Poul Bramsen er ny projektmand på det udvalg og vi håber at kunne få skabt en gruppe af coastalroere, der både mødes til ugentlig motion/træning, ligesom vi ser frem til at kunne stille med et eller flere hold til de motionsroninger der findes rundt om i landet-og udlandet. Coastalroningen starter vi op hver onsdag, hvor man også som ny kan lære de basale rofærdigheder.

På motionssiden har Lars desuden knoklet med at få maskinerne holdt ved lige og er ved at rydde op og sætte styr på vægte og andet grej. Lars er samtidig ved at få de fleste 6-7 klasser på Stevns igennem ”Danmarks Stærkeste Klasse” så hjælp materielforvalteren med at holde orden i klubben.

I bestyrelsen bruges der rigtigt mange timer på at holde klubben vedlige, udvikle nye aktiviteter og sikre en god udvikling til glæde for alle. Det arbejde mangler vi et par hænder til, særligt i sponsorudvalget og på medlemsservicen, hvilket vi håber at kunne få et par ekstra hænder til. Kontakt Jesper Christiansen eller Klaus Kroll, hvis du kan afse lidt tid i ny og næ, til at sende en ansøgning eller give en hånd med det administrative. I klubben hænger en organisationsplan som giver en oversigt over udvalg og dermed arbejdsopgaver, så kig den lige igennem og se om du kan finde et udvalg eller underudvalg, hvor du som medlem kan hjælpe lidt til.

Slutteligt skal vi opfordre alle medlemmer til aktivt at kigge efter mulige ungdomsroere, gerne de lidt større, da vi med et par ekstra store m/k´ere kan begynde at sætte ”rene” Stevns både i de store klasser, hvilket vil give ungdomsafdelingen det sidste skub fremad. Så få udskiftet playstation og iphonen med en robåd…..

Godt forår, vi ses i bådhallen eller på førstesalen