Kanaltur i København

15 glade roere mødtes i Rødvig lørdag den 18.august med kurs mod København Roklub, hvor vi lånte 3 både. Vejret var dejligt med frisk vind og sol. Vi satte kurs mod Frederiksholms Kanal, videre mod Holmen med en lille pause. Efter en hurtig kop kaffe fortsatte vi mod Trekroner Fort og frokosten. Der blev bestilt noget ved årene og en enkelt båd forsøgte, at komme ind på det ”forbudte” militærområde, men kom dog ud igen, inden kanonerne blev aktiveret.

Efter frokost fortsatte vi mod Langelinie og blev budt velkommen af en masse mennesker, der åbenbart var kommet for vores skyld, eller var det den lille Havfrue ??

Videre til Christianshavn Kanal og det var der en masse andre både, der også havde lyst til.

Roere og styrmænd kom virkelig på arbejde og fik genopfrisket kommandoerne. Det rungede med ”sæt i ” ”sæt hårdt i ” hele turen igennem kanalen, men det lykkedes uden skade på andre og os selv.

Tilbage til Tømmergraven og Københavns Roklub ved 15 tiden, efter en skøn dag, hvor vi også fik brugt kræfterne.

Landede i Rødvig ved 16 tiden og måske var det ikke kun mig, der ”sejlede” hele natten.

Tak for turen fra Hanne