Roklubben Stevns afholder i dag lørdag den 29. maj Beach Sprint. Dagen afvikles i samarbejde med Dansk Forening For Rosport.

Arrangementet er specielt rettet mod ungdomsroere og der er tilmeldt 22 unge fra roklubber på Sjælland og sågar Silkeborg.

fra 10.00 til 12.00 vil der være træning på stranden og nok mest spændende vil det være fra 13.30 til 15.00 hvor du unge konkurrerer mod hinanden,

Beach Sprint er en ny ro-disciplin som starter på stranden, hvorefter roeren løber ud i vandet og stiger i båden, der roes slalom ud fra kysten mellem 3 bøjer og direkte i lige linje tilbage, hvor roeren skal ud af båden og løbe på stranden til målstregen. mere om arrangementet kan læses på roinfo.dk.

Der bliver altså lidt mere aktivitet i huset, omkring roklubben og på stranden i dag.

Bestyrelsen håber det bliver en god oplevelse for alle