Klubmodul henter siden
Ro-uddannelse for nye roere
Der er desværre ikke flere ledige pladser
Der er plads på ventelisten. Du kan tilmelde dig, når du er logget ind

Skriv dig på ventelisten hvis du er interesseret i at deltage. Både af hensyn til mulige afbud... men også så vi ved at du er interesseret i at ro. Din notering på ventelisten vil give os mulighed for at vurdere/beslutte hvordan klubben kan håndtere/imødekomme det positive signal om at flere ønsker at deltage på vandet.

Ro-uddannelse for nye roere

Bestående af én torsdag aften (d. 23. eller 30. maj), én fuld weekend (d. 1. og 2. juni) og et antal hverdagsaftener med yderligere instruktion.

Instruktører og erfarne roere står klar til at tage imod dig og introducere dig til roningens verden. I løbet af uddannelsesforløbet vil du modtage undervisning på land og til vands i form af teoretisk viden og praktiske øvelser, samt få roerfaring på vandet (med forbehold for dårligt ro-vejr). Der vil være mulighed for at ro i inriggere (de flotte, ”gamle” træbåde), og Coastalbåde (velegnet til bølger og lidt mere fart).

Foreløbigt program*:

Kl.

Torsdag d. 23. eller 30. maj (foregår i træningslokalet)

19:00 – 21:00

Kort introduktion til roning

Roning på ergometer

Fokus på det ”korrekte ro-tag” og ro-tagets opbygning (teoretisk + praktisk)

Lørdag d. 1. juni

8:00 – 9:00

Velkomst,

Introduktion til roning på vandet, bådene + sikkerhed på vandet,

Praktiske øvelser på land og vand (rotaget)

9:00 – 12:00

Klargøre bådene

Første og 2. rotur på vandet, adskilt af en pause.

Fokus på korrekt ro-tag og ro-teknik

12:00 – 13:00

Frokost

13:00 – 15:00

Roning på vandet (1 længere tur), forskellige ro-øvelser og læring af kommandoer

15:00 – 16:00

Rengøring af bådene,

Afrunding af dagen evt over en kop kaffe

Søndag d. 2. juni

8:00 – 12:00

Kort repetition af gårsdagens teori,

Klargøring af bådene,

Roning på vandet (2 ture med én pause),

Ro-tekniske øvelser og fokus på kommandoer og styring af båden

12:00 – 13:00

Frokost

13:00 – 15:00

Roning på vandet (1-2 ture),

Øve skift i båden, styring,

Ro en ”almindelig” rotur - gøre brug af weekendens viden/erfaringer

15:00 – 16:00

Rengøring af bådene,

Afslutning og evaluering af weekenden

*Forbehold for ændringer pga. vind og vejr. I værste fald kan dele af weekenden blive aflyst/udsat.

Anførte tider hen over dagen kan desuden variere, når vi tager hensyn til andre på den ene op- og ned rampe ved pontonen

Du vil få mulighed for at komme på vandet 5-7 gange i løbet af weekenden og derved hurtigt opnå en fortrolighed med roning – med henblik på senere frigivelse (ro uden en instruktør i båden). Du går altså ikke fra weekenden som frigivet roer.

Efter weekenden vil der være et antal ”instruktions aftener" i juni, hvor instruktørerne vurderer hvorvidt du som ny-roer har oparbejdet roerfaring til et niveau hvor frigivelse er forsvarligt.

Når du er frigivet, har du mulighed for at ro sammen med andre roere, blot én i båden er styrmandsuddannet... altså uden instruktør ombord.

Eneste krav til deltagelse er at du kan svømme 300m og er i nogenlunde fysisk form og kan komme ned i og op af en robåd.

Du skal som minimum kunne deltage torsdag aften, og den fulde weekend for at tilmelde dig.

Tilmeldingsfrist: d. 21. maj.

Max antal deltagere: 8

Skriv i kommentarfeltet hvorvidt du foretrækker torsdag d. 23. eller d. 30. maj - eller du ingen præferencer har.

OBS det er ikke muligt at tilmelde flere personer via kommentarfeltet (eller via email). Din tilmelding gælder kun for én person.

For at tilmelde:

Log-ind

Accepter betingelserne

Klik "tilmeld her"

Kvittering for tilmelding sendes via email

Problemer med log-ind eller spørgsmål til forløbet, kontakt: Louise Lykke Jørgensen, 40250751, llj@post.tele.dk

Tilmeldte
8 /8
Tilmeldingsfrist
21.05.2024
01.06.2024 kl. 08.00 - 02.06.2024 kl. 16.00
Roklubben Stevns